2011. október 12., szerda

Cukkini citromos szósszal és fenyőmaggal

Cukkini citromos szósszal
Ez a recept elsősorban a citromos szószról szól, amihez keríteni kellett valami zöldséget... Mivel a szósz nagyon finom úgy általában grillezett zöldségekhez vagy salátákhoz, gondoltam a pirított cukkinihez sem lehet kutya. Így is lett. Gyönyörűen jön a citromos aroma a cukkini édes-kesernyés ízével. A sajt kecskesajt ismét, de már próbáltam füstölt sajttal is, ami szintén ad egy leheletnyi kis kontrasztot. A diót idéző fenyőmag pedig egy kis csalafintaság marad az egészben.... Egy minerális jegyű fehér borral, igazi gasztronómiai élmény lesz belőle.

Elkészítem a citromos szószt: 5 evőkanál olívaolajat elkeverek 4 evőkanál citromlével és egy evőkanál mézzel. Alaposan összekeverem.

A cukkinit fél cm-es szeletekre vágom és lisztben megforgatom. (Én egy nagyobb tálba teszem a lisztet, és így az összeset egyszerre lisztezem be.) Néhény kanál forró olívaolajjal egy serpenyőben barnára pirítom őket és kiszedem. Végül a fenyőmagot és a sajtot is megpirítom.

A cukkinit  leöntöm a citromos szósszal és óvatosan megkeverem. A grillezett sajtot a tetejére teszem és a friss petrezselyemmel és fenyőmaggal megszórom. Pirítóssal tálalom.

Hozzávalók:

2 kisebb cukkini
liszt
szűz olívaolaj
1 citrom
méz
fenyőmag (én spanyolt használok)
sajt (kecske, füstölt vagy ami van)
friss petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése