2011. május 11., szerda

Cukkinis empanda


Cukkinis empanada
Sütés előtt
Nagy klasszikus. Komoly népszerűségnek örvend egész Spanyolországban és  Dél-Amerikában is. Általában a tonhalas paradicsomos verzió a legismertebb, de valójában a töltelék milyenségének csak képzeletünk szabhat határt. Neve is annyit jelent, hogy valamit tészta közé teszünk és azt kisütjük. Ha nagyon magyarosítani szeretném, akkor mondjuk sós rétesfajtának is nevezthetném… Ideális nagyobb összejövetelkre is, mert nagyon könnyű elkészíteni, és akár kézzel is ehető…
A sütőt előmelegítem 200 fokra. A cukkinit vékony karikákra vágom, sózom és egy kis vajon vagy margarinon a felkarikázott hagymával megpirítom. A vajkrémet kikeverem a tejföllel, borsozom, fűszerezem, és a megpirult, de még roppanós cukkinihez keverem. A keveréket ráteszem a leveles tészta felére és rádobok néhány félbe vágott koktélparadicsomot, a másik felét  a tésztának pedig egyszerűen ráhajtom. Villával összenyomom a széleket és a tetejét megszurkálom. Végül olívaolajjal megkenem és be a sütőbe. Amikor a teteje aranybarnára sült, már kész is! Mivel a vajkrém elég kiadóssá teszi, egy könnyű kis salátával tálalom. 
Hozzávalók (2 személyre):
1 lap leveles tészta (élesztő nélküli)
2 kisebb cukkini
1 nagy hagyma
fél doboz vajkrém
2 evőkanál tejföl
koktélparadicsom
bazsalikom, bors, só
Ha nagyobb társaságnak készítem, akkor két lap leveles tésztát használok. Az egyiket megkenem a töltelékkel, a másikkal pedig lefedem. A széleket ugyanúgy elnyomkodom villával.


6 megjegyzés:

  1. Hola! Egy közös ismerősünk (személyiségi jogaira hivatkozva csak annyit mondok G. Robi:-) ) hívta fel a fegyelmem az oldalra. Lelkes olvasója vagyok a blognak, csak így tovább! Amúgy ez az empanada volt az első, amit elkészítettem itthon!

    VálaszTörlés
  2. :-) Hát igen, vannak olyanok, akiken nagyon jó kísérletezni egy-egy receptet és nem bánják ezt a "megterhelő" feladatot... Egyébként ezt a receptet, épp a napokban brokkolival is megcsináltam. Szerintem azzal is nagyon finom.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Ezt fogom legközelebb kipróbálni. Mennyi idő alatt sül meg? Légkeverésesen vagy hagyományosan sütöd? Évi

    VálaszTörlés
  4. Hola Évi!

    Maximum 20 perc kell neki, és én 200 fok légkeverésesben sütöm. Az én sütőmben 180 fokon nem sült meg, de 200-on mindig nagyon jól sikerül. Minden sütő egy egyéniség, azért a legjobb figyelni, és amikor látod hogy aranybarna már a teteje, (kicsit fel is hólyagosodik, ami utána visszaesik), no akkor ok. Majd számolj be, hogy hogy volt.:-)

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Nem lett rossz, de még van mit fejlődnöm. Az a helyzet, hogy a leveles tésztát eddig csak névről ismertem, nem sütöttem még belőle semmit, és a boltban is csak levettem egyet a polcról. Persze hogy élesztőset...Aztán a tésztába beletettem a zöldségeket úgy ahogy van. Nem tudom, lehet, hogy a tésztát ki kellett volna nyújtani? Mindenesetre egy kicsit több idő alatt sült át és a teteje elég barna lett.Még fogok csinálni ilyet!É

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Akkor te a galíciai klasszikus empanada-k receptjét követted, amik élesztősek!:-) Én általában a már kinyújtott tésztákat szeretem, amik rúdban vannak felhajtva és nagyon világos számomra a méretük. Érdemes követni a zacskóra írt tanácsokat, hogy kell-e még nyújtani vagy hány fokon érdemes sütni, mert az élesztős leveles tésztáknak általában alacsonyabb hőmérséklet kell. Mindenesetre, most te adtál kedvet az élesztős változat kipróbálásához!

    VálaszTörlés